2016. március 23., szerda

Részletes kritika #3- Egyszer fent, egyszer lent...

Sziasztok! :)
Egy új kritikával jöttem az Egyszer fent, egyszer lent... című bloghoz. Itt szerencsére könnyebb dolgom volt (az előző kritizált blogon csak novellák voltak)! :)
(AZÉRT EZ A BLOG VAN ELŐBB KRITIZÁLVA, MERT EZT EMAILBEN KÉRTÉK!)
Cím: Egyszer fent, egyszer lent...
Írónő: Szöszii

A történet

Első benyomás
A blog fejlécén főként a rózsaszín árnyalatai jelennek meg. Nagyon szépen mutat, ezért is gondolom úgy, hogy a hátteret ki kéne cserélni, mert úgy még szebb lenne, ha a háttér is rózsaszín/ lila lenne. A designen alakítanék, vagy megcsinálnám Deviantartosra. Ha nem alapsablont használsz (Deviantart), akkor próbálkozz meg a HTML/ CSS kódokkal. Ha nem megy a két választás közül egyik se, akkor kérj fel egy design blognál dolgozó designert (ha írsz egy emailt, írok egy listát az Aktív desing blogokról)!

Cím
Egyszer fent, egyszer lent... Ezt a mondatot főként magyar rapperek zenéiben szoktam hallani. Nekem nagyon tetszik, de nem címként. Tudom, hogy nem fogsz változtatni rajta, de azért elmondom róla a véleményem. Számomra ez a cím olyan semleges. Minden bloghoz/ történethez/ könyvhöz/ filmhez illik, ami csak a földön van. Semmi konkrétum nincs benne, és ez idegesítő.

Történet
A történet E/1-ben íródott. Ez előnyös, mert az olvasó bele tudja magát élni a történetbe, a karakter helyzetébe, ebben az esetben Dobai Vivienn életébe. (Lehet, hogy csak elírtad, de a Vivient egy n betűvel írják!)

Üdvözlet/ fülszöveg
Dobai Vivienn, egy 15 éves átlagos, emós tinilány. Amikor viszont elkezdi a gimit, gyökeresen megváltozik az élete. Körbeveszik őt a titkok, a hazugságok és a szerelem. Még a természetfeletti világ is magába szippantja. Hogy egyáltalán feltudja e küzdeni magát a csúcsra, elolvasod és megtudod...
A fülszöveg nagyon lestrapált (bocsi, a szóhasználatért)! Nehezemre esett elolvasni azt a pár sort, hisz semmi izgalmas sem volt benne... Én így írtam volna:
Én is egy átlagos lány voltam, mint a többiek. Gimibe jártam, barátokat szereztem. Egy nap azonban minden megváltozott! Körbevettek a sötét titkok, utálatos hazugságok és a mennyei szerelem. A természetfeletti világ lassan magába szippantott, ezzel elfelejtetve velem az igazi életet. A nevem Dobai Vivien, és ez az én történetem.
Az eredeti is jó lenne, ha lenne benne egy kis izgalom, valami, ami feldobja.

Helyesírás
A helyesírásoddal nincs sok baj, talán az, hogy rettenetesen sok a párbeszéd. Csökkentsd a párbeszédek számát, és írj a helyére mást (pl.: mit gondol Vivien)!

Kinézet

Fejléc
Az első benyomásnál sok mindent írtam a fejlécről, de nem eleget. :D A fejléc színvilága szép, akárcsak a széle, ami fekete. A textúrákkal van egy kis gond, mégpedig az, hogy nincsenek. Csak egy kép van, az is olyan, mintha egy egyszerű háttér lenne. Ezt nagyon szépen meg lehetne csinálni egy rózsaszín, vagy egy más színű textúra csomaggal, pár effektel, egy jó szerkesztővel. Kérj fel valakit, hogy csináljon neked egy fejlécet, vagy próbálkozz meg a Picmonkey-val, Befunkyval, vagy az Ipiccyvel. A karakter a fejlécen nem szép. Nem a kinézetével van baj, hanem azzal, hogy homályos. (Ez valószínűleg a rossz minőségű kép miatt van!)

Design
A design igen egyszerű, rendezetlen. A történet elé soha nem helyezhetsz semmit, főleg nem a részeket! Ahogy az első benyomásban is tettem, itt is megemlítem, hogy nagyon sok választásod van design területén. Én egy egyszerű deviantartosat tennék be, hisz azzal nem kell sokat bíbelődni.

Extrák
-

Összegzés
A blogodban sok jó dolgot látok. A párbeszédek számán kell csökkenteni, a designen alakítani, egy kicsit reklámozni. A látogatók számát így növelheted meg!

TOVÁBBI JÓ BLOGOLÁST!

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a sok építő jellegű dolgot! De ne Blogger Szöszii-nek hívj mert nem az a nevem. :D Csak simán Szöszii. xd :D A Vivien nevet tényleg elírtam és nem tom miért, de valahol így láttam és ez rögzült be. :D Javítani fogok a blogon. :D Még egyszer köszönöm! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy segítettem. :) Azért is tudom, hogy a Vivient egy n betűvel írják, mert így hívják egyik osztálytársamat is. Ám én is elírtam a te neved, amiért ezer bocsi :).

      Törlés

Szablon wykonała Sasame Ka z Ministerstwo Szablonów
CREDITS
Png